torsdag, januari 31, 2008

Med bussen in till stan

Frank och jag är fortfarande kvar i Stöde. Jag hade tankar på att vi skulle åka hem i kväll men eftersom det inte gick ngt tåg som passade då stannade vi kvar. Frank och jag tog istället 15.40 bussen in till Sundsvall. Frank tyckte att det var riktigt kul att åka landsvägsbuss. Han satt som ett ljus hela bussresan på 40 minuter och kommenterade att vad bussen gjorde. Det lät ungefär så här: Bussen kör fort, bussen stannar, bussen svängar, bussen bromsar o.s.v. allt eftersom resan gick.

(Frank på buss 191 mot Sundsvall)



I stan gick vi först och hälsade på Anette och Johan och deras lilla Tilde. Jag matade henne och det gick galant som vanligt. Tilde hade några Barbapapaleksaker som Frank blev förtjust i och lekte med dem. jag fick se filmen från Tildes dop som jag tyvärr inte kunde vara med på. Det verkade ha varit en fin ceremoni i kyrkan med mycket sång och på Pålsgården var det full rulle men mamma Eva i köket.

(En glad mamma Anette och en superglad bebis Tilde)



(Frank, jag och Tilde)




Efter en timme mötte jag och frank upp min mamma på stan. Vi var in på Hemtex och köpte nya turkosa handdukar till vårt nya badrum, en ny lampa till Frank. Allt på 50% rabatt. Det känns snart som om man inte ska handla ngt på ordinarie pris på Hemtex eftersom de alltid har ngn form av rea.

När affärerna stängde 19.00 gick vi och åt mat på den mysiga Thailändska restaurangen Chaw Priya River. Det var så gott. Frank ville hela tiden ha mera "kräks" (räkor) och åt som vanligt, både jumboräkorna med vitlök och grönsaker och kycklingen med paneng curry och limegräs, med god aptit.

(I ett "bås" med massor av blinkande belysning på restaurangen)

Inga kommentarer: