torsdag, januari 17, 2008

...med hängande bröst

I kväll sitter jag upp och pluggar, jag ligger fortfarande lite efter sedan sjukdomstiden innan jul och juluppehållet.

Jag pratade med Linda (min kompis kompis) på telefonen. Hon hade en deppig dag och längtade hem (till samma by som jag). Jag längtade också mycket hem, periodvis, de första två åren här nere. Nu har den mesta hemlängtan lagt sig men visst kommer jag i svackor jag också men inte lika ofta längre. Nu handlar svackorna oftast om något annat än hemlängtan. Idag när jag pratade med mamma gällde det studierna och att jag blir lite väl ensam på dagarna. Det är inte det att jag saknar kompisar så mycket utan bara det sociala umgänget,och att komma iväg hemifrån, främst då eftersom jag mest bara sitter hemma och pluggar i sunkiga mjukisbyxor, hängade bh-lösa bröst och smutsig tröja. Nej, riktigt så illa är det inte men det var lagom i somras då jag jobbade ngn kväll i veckan på Drottningholmsteatern. Just att få den där känslan av att bara komma hemifrån och få vara bara Kattis tillsammans med andra "ungdomar" och inte bara mamma jämt.

Jag har en fundering på att söka ngt extrajobb, helst på ngt dagis eller på en skola men inom äldrevården skulle också funka- bara för sakens skull. Inte för pengarna men för känslan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ring till Carema dom skriker efter
folk. Men var beredd på många
lustigkurrar...
Kram Kristina