fredag, januari 11, 2008

Var kommer alla trevliga människor ifrån?

Jag sprang ner till tvättstugan för att kolla om det fanns ngn maskin ledig för mig att tvätta Inkas hundfilt i där träffade jag en mamma och hennes dotter (i samma ålder som mamma och jag ungefär) som höll på med sin tvätt. Vi började att prata- de var jättetrevliga. De var båda solbrända så jag frågade om de hade varit utomlands. Ja, vi kom hem från Marocko igår, svarade de och då blev det fart på samtalet. Mamma och jag var ju till Marocko/ Agadir för några år sedan och hade en underbar härlig semester där på två veckor. Detta blev det stora samtalsämnet och höll mig fast där nere i 50 minuter. Vad är det frågan om. Har Gud sänt ut alla trevliga människor till min tvättstuga i ett försök att få mig att stanna kvar i Hässelby eller i ett försök att inte få mina uppgifter klar i tid?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Nu är jag hos momma och vi läser din blogg har lyckats få tillbaka den i hennes favoriter.Kramar från mamma och mormor(momma)