torsdag, januari 24, 2008

Music-session i sovrummet

SPELA MAMMA; SPELA!!

Vi har haft en mysig morgon Frank och jag. Vi låg först och myste i sängen tillsammans med Tiger och Ior. Där efter klev vi upp och åt en frukost bestående av fil, flingor och russin. Frank åt som vanligt upp alla russin först och sedan filen. Han ville förstås ha mera russin men accepterade snällt då jag sa att det fick han inte.

Efter frukosten blev det music- session i sängen. Jag letade fram våra munspel och sedan spelade vi, den ene falskare än den andre. Helt plötsligt var klockan 09.00 och vi var sena till dagis. På med Franks ytterkläder och sedan bar jag honom, mot hans vilja, i min famn till dagis för att inte komma allt för sent. De skulle vara inne i dag så jag hade inte behövt snabba mig så. Det är viktigare att hålla tiden de dagar de ska var ute i fall att de ska ut på promenad så att de slipper stå och vänta. Jag trodde förstås att de skulle vara ute i dag eftersom de redan varit inne en gång den här veckan, men jag hade tyvärr fel. Frank blev också besviken över att de inte skulle vara ute, han ville köra vagn ute och grinade över att behöva vara inne. Fröknarna tog fram en Bobby- car till honom men han blev inte nöjd för det. Han grinade då jag gick och det kändes så hemskt. Det var länge sedan han grinade över att bli lämnad på dagis nu. Jag tröstade mig själv med att dagis faktiskt är stängt i morgon och att vi då ska hitta på något kul, min lilla pojke och jag. Jag är ganska så säker på att Franks grin gick över fort, det brukar göra det. Det är en skön, men klen tröst. Jag ville bara springa in och ta med honom hem igen. Mammas lilla munspelsälskling!

Inga kommentarer: