måndag, januari 14, 2008

Söndag i Hässelby

Igår var vi och tittade på möbler på Mio och BQ Sweden i Barkarby. Vi hittade en soffa på Mio som vi båda skulle kunna tänka oss, den hade snyggt tyg och var otroligt skön att sitta i och det är ett kriterium som står högt upp på vår lista. Förutom soffa fick Magnus och jag span på en lampa typ kristallkrona i plats lite kitschig som vi båda föll för, den vill vi bara ha!

Vid 15 var vi välkomna hem till Bjällstens i Hässelby villastad som fått tillökning. Jag bakade en päronpaj med mandelmassa och smultäcke som jag tog med. Patrik och Rebekka var också där, pappa Bjällsten är Rebekkas storebror. Frank var lite halvjobbig där borta och Malva, deras treåriga tjej, blev nog mer eller mindre rädd för lille Frank. Den nyfödda 2 månaders bebisen, som ska heta Albin, var väldigt snäll under tiden då vi var där. Han bara sov och sov i sin babysitter! Jag vågade inte ens knäppa kort på honom i rädsla att han skulle vakna, han sov så sött. Vi hade köpte med oss en grön Barbapapa body till honom och Malva hon fick glitterpennor. Jag tycker att Barbapapatrycken är så fina och i lördags köpte jag en röd Barbapapa t-shirt till Frank med Barbaskön på. Tyvärr så var kollektionen lite utplockad nu men förhoppningsvis kommer det påfyllning. Frank tycker bäst om att ta på sig tröjor med välkända tryck, då protesterar han inte utan tar på sig tröjorna med stor entusiasm.

(Två snyggingar, Malva och Frank)

Inga kommentarer: