lördag, januari 12, 2008

Bagar Jönsson bakar bullar

Imorse klev Frank och jag upp strax efter sju och då började vi att baka de där Vasaloppssnurrorna som det inte blev av att vi gjorde här om dagen. Frank var med och gjorde degen och medan den jäste så tittade han på Pippi Långstrump ( och det blev genast en favorit!) Han har tjatat om Pippi Långstrump nu hela dagen.

(Frank tar en fikapaus mitt i degtillverkningen)



(Min älskade röda Kitchen Aid fixar degen fint och fort)



(En sockerbagare här bor i staden han käkar fyllningen mest hela dagen)



Jag bakade ut bullarna och Magnus dukade frukost, efter att ha fått en skön sovmorgon. en härlig lördagsfrukost med fil, färska bär, Tropicana juice, te och rostat bröd- och på detta kaffe och nybakade bullar. Det är alltid spännande att smaka av när man bakar ngt nytt recept. De här bullarna kommer jag att baka många gånger igen. De blev jättegoda!




Mätta och nöjda klädda vi på oss och for iväg på soffspaning inför flytten till Finnboda. Vi har länge längtat efter att köpa en ny soffa eftersom skinnsoffan som vi har inte är så jätteskön. Den har varit väldigt praktisk med tanke att den varit lätt att torka av och hålla ren från hundhår och sånt, snygg är den också för att vara en skinnsoffa. Men nu längtar vi efter en mysig tygsoffa att mysa i, så vi måste börja kolla runt lite så att vi vet vad vi vill ha den dagen det är dags. Idag har varit på Stalands möbler och Folkhemmet i Vällingby och hittat både två och tre tänkbara soffor. Det kommer att bli svårt att välja den dagen vi måste göra det. Jag vill helst ha en ljus men det är opraktiskt men svart är ju också snyggt, men helst vill jag ha en ljus- vi får se.....



(Ingen konst att ha med Frank till möbelaffärerna, han roar sig själv)



Ikväll kommer Sara och Anders och hälsar på, då ska vi äta ngn enklare mat och spela spel. Det ska bli väldigt roligt. Jag gillar att spela spel men jag brukar få tjata mig till det men nu har jag fått mig en bundsförvant i Saras kille Anders och det är kanon!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mums, dom såg goda ut.....tyvärr inget för en viktväktare...hahaha.
Tuva o jag har oxå bakat bullar idag, fast pizzabullar! Vi åker till Åre imorgon så jag tänkte det kunde vara gott mellis eller så.
Jaja, ha det gott så länge o hälsa familjen.
Kram // H