tisdag, januari 15, 2008

Lek med kompisen Ville

Jag tog med Franks lilla vagn och satte Tiger i den då jag hämtade honom från dagis, sedan gick vi en promenad med Inka. Han tycker att det är roligt att ha sin egen lilla vagn med då vi ska gå på promenad. Jag tycker också att det är bra eftersom han då trampar på i ett raskare tempo. Vi mötte Sara som var på väg hem från dagis med sin pojke Ville (som Frank känt sedan han var 3 månader). Hon erbjöd oss att följa med hem till dem och det var klart att vi hängde på. Ville och Frank lekte med bilar och serverade oss kaffe och det kändes bra att Frank grejade på så bra med Ville med tanke på hur han betedde sig mot Malva i söndags. Ville har Frank känt sedan länge och kände sig säkert tryggare där. När vi vid fem klädde på oss för att gå hem puttade Frank helt omotiverat till Villes 9- månaders lillasyster Isa som satt på golvet i hallen. Hon ramlade bakåt och slog i huvudet och jag blev så arg på Frank, så gör man bara inte. Varför gör han så?

Han kanske tror att han är en militär, han ser nästan ut som det med Villes varukorg på huvudet. (Tack för bilden Sara)



I kväll har jag lagat kokt potatis, stekt korv och morotsstuvning med färsk persilja. Det är husmanskost och det är så gott!! Där efter lekte Frank och Magnus med BRIO tågrälsen Vid nattningen hade vi först fruktstund i sängen och sedan sjung vi allihopa, sånger från den Silvriga Barnkammarboken.

Nu ska jag läsa en stund innan jag ska gå och lägga mig.

Inga kommentarer: