torsdag, januari 03, 2008

Paketöppning i bilen på väg hem till Sthlm

Tack Anette för de fina julklapparna. Vi stannade till hemma hos Anette på hemvägen till Stockholm i söndags och hämtade julklapparna till mig och Frank som låg så prydligt på köksbordet (Anette m. familj befann sig i Stöde). Alltid när jag kommer hem till Anette så blir jag så imponerad av hur hon kan hålla sådan ordning, samma sak nu. Allt låg där det skulle och det var rent och snyggt. Hur orkar hon?

Paketen öppnade vi i bilen med pappa Magnus körde. Frank tyckte att tröjan från Polarn o pyret var jättefin men slog förstås inte Blixten- bilen med badskum som han sedan vägrade släppa under hela hemresan.





Själv så fick jag en liten orange presentförpackning från Body Shop med shower gel, Eau de toilett och matchande orange tvättsvamp. Vi har en ny tradition Anette och jag som går ut på att köpa ett paket för 50 kronor som ska börja på en speciell bokstav. I år var det bokstaven B som gällde och därav produkter från BODY Shop. Av mig fick Anette en heminredningsBOK, som jag hoppas ska komma till användning nu då de köpt hus. Anette utbrast då hon öppnade mitt paket att det måste ha kostat mer än 50 kronor och det var samma känsla jag fick då jag öppnade hennes. Men i mitt fall så har jag ett kvitto och en svärmor som kan intyg att jag höll mig inom gränsen- det gäller att hitta grejer som är satta till ett extra bra pris om man ska få ngt för 50-lappen!

En skoj tradition, nästa år är det bokstaven C som gäller- man kanske ska börja hålla utkik redan nu...

Inga kommentarer: