torsdag, januari 10, 2008

Tvättstugan- en social punkt i tillvaron

Oj, vad tiden rann iväg. Jag har pluggat och tvättat idag och nu när jag var ner till tvättstugan träffade jag en trevlig kvinna som jag blev ståendes och prata med mitt i allt tvättmaskinsbuller. Det är tydligen i tvättstugan man skall hänga för att träffa sin grannar. I morse träffade jag en annan granne där som jag också blev kvar pratandes en stund med. Både hon och den senare grannen är på väg att flytta och det är ju typiskt men vi ska å andra sidan också flytta så.... Jag får hoppas på lika trevliga grannar borta i Finnboda!

Nu är det snart dags att hämta Frank och jag har inte på länga vägar fått så mkt gjort som jag hade tänkt i dag- det blir kvällspluggning. Jag hade tänkt att Frank och jag skulle baka bullar idag efter dagis. Jag såg ett recept i Allt om mat som hette Vasaloppsbullar och de var fyllda med blåbär och mandelmassa. Magnys tyckte att det lät smarrigt och tyckte absolut att jag skulle pröva och baka dem. Vi får se vilket humör Frank är på då jag hämtar honom. Jag vill inte baka med en butter kille, det blir inte lika kul då.

1 kommentar:

Helén sa...

Hej Katarina!

Jag hade också en trevlig stund i tvättstugan idag :-). Alltid kul att träffa nya trevliga bekantskaper. Synd bara som sagt att vi båda ska flytta!

Hoppas det blev smaskiga blåbärsbullar och ingen butterkaka till kvällen!

Det ska bli skoj att flytta, det ligger lite förändringens vindar i vädret. Allt ligger öppet och är möjligt! Våren är på väg och därmed ljusare tider. Kan det bli bättre?

Lycka till med er flytt så småningom!