onsdag, januari 23, 2008

Så leker 2-åringar

Idag efter dagis åkte Frank och jag och hälsade på hans bästa kompis Wilma. Hur kan jag då veta att det är hans bästa kompis? Jo, för att det finns inte någon som Frank har så roligt med som sin jämngamla kompis Wilma. det var inge problem att få honom från dagis då jag berättade att vi skulle till Wilma, han hoppade snällt in i bilen och sedan satt han och sjung "Heja Wilma" hela vägen.

När vi kom fram så blev de båda väldigt glada av att se varandra, det var ett tag sedan sist. De lekte och skrattade hela tiden. Nu varken knuffades Frank eller gick an, de bara lekte och hade så roligt. Vad lekte de då? De jagade varandra runt runt i lägenheten med var sina gossedjur i famnen, Frank hade Tiger och Nalle Phu medan Wilma hade Björne och Bolibompadraken. Efter ett tag gick jagningen ut på kurragömma. Wilma gömde sig (på samma ställe hela tiden) och Frank letade och blev lika glad varje gång han hittade igen henne. De körde lite trehjuling, hoppade i soffan, fikade kakor som Wilma bakat tillsammans med sin mamma och precis innan vi skulle gå hann de med att riva ut alla sängkläder från Wilmas säng och busa med dem på golvet.

Så som Frank leker med Wilma gör han inte med någon annan. Wilma är också den kompis som frank träffat mest under sitt 2-åriga liv. Jag trivs väldigt bra med Wilmas mamma, hon är en rolig, snäll och spontan människa, så det har liksom bara blivit så. Jag sa just till Wilmas mamma i dag att jag kommer att sakna mina mammakompisar som jag har här i Hässelby då vi flyttar. Vi har bara känt varandra i två år men det känns som om jag känt dem alla mycket längre. Jag får hoppas på många trevliga mammor i Finnboda också. Några med barn som Frank kan leka lika avslappnat och ha lika roligt med som Wilma, även fast Wilma och alla andra Hässelbykompisar alltid kommer att ha en speciell plats i våra hjärtan och jag hoppas att vi kommer att hålla kontakten. De kommer i varje fall att kunna hålla koll på oss via denna blogg. Ni borde börja blogga ni också, kära mammakompisar!!

Inga kommentarer: