måndag, januari 21, 2008

Helgen i Falun

Nu är vi tillbaka i huvudstaden efter en helg i Falun. Frank har som vanligt charmat farmor och farfar. I lördags så tog farmor o farfar med sig sin älsklingspojke till stan där de gick på leksaksaffär och fikade. Magnus och jag gick på stan en sväng. Jag letade efter blåa strumpbyxor och andra atiraljer till maskeradfesten på lördag. Vi är nämligen bjudna på 30-års fest på lördag och då skall alla vara utklädda. Magnus och jag har fått olika teman. Så här stod det på inbjudningskortet:

Magnus: ”Jag finns på ett sjukhus nära dig” – allt från att vara psykpatient till att vara spruta eller bandage
Kattis: ”Jag finns i ditt barnprogram” – allt från seriefigur till att vara napp eller skallra

Vi vet båda vad vi ska vara, efter lite funderingar...men håller det hemligt.

Anledningen till att vi åkte till Falun var att Magnus ville åka längdskidor och träna inför Vasaloppet, han åkte både lördag och söndag. På söndagen så överraskade jag och Frank honom i spåret. Frank ville inte åka skidor men han gick med sina stavar. Heja heja ropade Frank till alla skidåkare i spåret- han har fått in de rätta takterna för att kunna heja på pappa i spåret mellan Sälen och Mora i mars. Solen sken och det var ett underbart väder. Massor av folk i farten, dalmasarna verkar vara ett hurtigt folkslag!

Inga kommentarer: