söndag, januari 06, 2008

Jag har fikat med (?) Peter Jöback idag

Vilken bra söndag vi har haft det. Den började med att hela familjen steg upp och dukade fram en härlig frukost med god yoghurt, russin , musli, färskpressad apelsinjuice, mjukt bröd, olika pålägg, grönsaker, te, tända ljus o.s.v. Efter frukost klädde vi på oss och gick ut till pulkabacken i närheten. Där mötte vi upp Agnes, Madelene och Mats och vi åkte i backen, hej hå vad det gick.

(Frank fick äntligen användning för sin fina gröna overall)




(Den gula fina Stiga Snowracern köpte vi för pengarna som Frank fick i julkapp av gammelmormor alias Mommo. Frank fick en åktur i Agnes lilla blåa)


(Frank och Agnes brottas/ kramas (?) i snön)


(Uppställning familjen Danielsson, som blir fyra i maj)



En timme var vi ute och sedan var det bara att direkt hoppa in i bilen och åka till Patrik och Rebekka för att där titta på skidåkningen och äta ärtsoppa och pannkakor. Charlotte Kalle gjorde oss alla mållösa, vilken tjej!

(Frank är Rebekkas lilla hjälpreda i köket)


Mätta, nöjda och glada över skidvinsten klädda vi på oss och gick iväg på en riktig långpromenad som Rebekka stakat ut. Den började hemma hos dem på Hammarbyhöjden, gick via Hammarbybacken mot Hammarbysjöstad där vi tog båten över till Söder.

(Uppställning Hammarbysjöstad med Hammarbybacken i bakgrunden, där Frank antagligen kommer att lära sig att åka slalom nästa år. Bakom backen bor Patrik och Rebekka)




Därifrån gick vi via Saltsjökvarn till våra framtida hemmakvarter i Finnboda. Från Finnboda tog vi bussen in till Slussen, där bestämde vi oss för att fika. Först gick vi till ett fik på Götgatan med det var fullt, i dörröppningen där möttes vi av fjolårets Idoltvåa Erik Segerstedt. Wow kanske ni tycker nu men vänta nu bara. Eftersom det inte fanns plats för oss att få där så gick vi till Waynes coffe tvärs över gatan. Vem är det första jag för syn på där? Jo, Peter Jöback, sug på den ni. På Waynes var det också så gott som fullt men ett bord blev ledigt precis då vi kom, bordet bredvid Peter Jöbacks. Där satt alltså jag på Waynes Coffee på Götgatan på hippa söder i klädd ett par jeans, jacka, halvskabbig mössa och gröna fodrade Tre torn gummistövlar med orange rand på max tre centimeter från Peter Jöbacks rygg. Men det kändes ok att sitta där med gröna gummistövlar, jag håller nog på att bli vuxen....! Nåväl, kändisspaningen stannar inte där. Peter Jöback satt nämligen och fikade med Anakin Skywalkers mamma, d-v-s Pernilla August. Det ni kära norrläningar, slå det om ni kan, på en helt vanlig söndag! Det är annat än Kjell Lönnå och Melodi MC det. PUNKT.



För bloggen skull spanade jag in Jöbacks kläder för en fullständig redovisning. Han hade bruna lågskor i skinn på sig, lite halvspetsig modell, blåa jeans, en grå tunn stickad tröja. PÅ stolen hängde hans brun-rostfärgade- jacka i länge modell med huva och en grå tunnarr halsduk. På bordet låg ett par svarta damhandskar i skinn och ovanpå dem en röd sliten plånbok typisk mammamodell som vittnade om att Pernilla August inte bara är en grym skådespelerska utan även an vanlig människa som vi med en alldeles för sliten plånbok (eller så var den kanske ganska så ny men mera välanvänd än vad vi vanliga mammor använder våra- hon har nog en annan budget att leva efter :).

Jag hade förstås kameran med mig för att dokumentera dagen för bloggen men jag vågade inte dokumentera ngt på fiket i tron om att kändisarna i fråga skulle tro att jag fotade på dem, de kan ju inte veta att jag har en blogg som jag vill ha bilder på min son till. Frank försökte förresten få deras uppmärksamhet då hans att på golvet nedanför deras bord och lekte med Blixten och Sally men de för för upptagna med att prata för att lägga märke till lille Frankie (till mammans stora förtret :)

En mycket bra söndag har det varit i varje fall, en härlig, skojig, rolig dag. En sådan dag som jag efterlyste igår.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej! såg att ni ska flytta till västra sicklaön (där finnboda ingår). om ni vill veta mer om området (historia, butiker, krogar, kändisar etc.) bör ni kolla webbplatsen www.vastrasicklao.se. välkommen!

Anonym sa...

Den där Aptrik, kan han några schyssta aptrick? ;-) Så det är DÄR han håller till vår kära Blixten, under ett bord i Stockholm. Började precis undra vart han tagit vägen...

Tilde sa...

Gud så avis jag blir, här i stan stöter man väl aldrig på några kändisar! Å Peter Jöback dessutom!! Tack så jättemycket för doppresenten, det kommer väl till pass nu när vi ska flytta snart. Dopet blev lyckat och jag är nöjd efter en del jobbande inför den stora dagen för Tilde. Kram kram