fredag, januari 04, 2008

Nyvaken nattuggla

Oj..jag somnade då jag skulle natta Frank och vaknade nu 23.16. Känns lite konstigt att hela kvällen försvunnit i ett litet nafs, jag som hade planer på att göra storverk här hemma denna fredagskväll. Skönt var det förstås också. Jag älskar när Frank somnar i min famn i vår dubbelsäng vilket han fick göra i dag eftersom Magnus är på Debaser Medis och lyssnar på sångaren Ebott (Soundtrack of our lives) tillsammnas med bandet med det coolaste namnet Trummor & orgel.

Jag har förresten köpt en snowracer nu. 14.50 kom jag hem med den till lägenheten i tron om att jag skulle kunna skruva ihop den på 5 minuter (vilket brorsan hade sagt att det skulle ta och att det var enkelt) så att jag skulle kunna ta med den då jag hämtade Frank klockan 15.00 på dagis. När klockan var en minut i och ratten fortfarande fattades förstod jag att jag inte skulle hinna. Jag tog med mig resten av monteringen till dagis. Där blev jag ståendes i 30 minuter eftersom det UPPENBARLIGEN var ngt fel med skruven till ratten! Jäkla skruv och jäkla ratt.

När ratten godtyckligt satt på plats drog jag Frank en sväng runt husen i Hässelby. När vi for förbi kompis Agnes hus såg vi henne i köksfönstret tillsammans med mamma Madelene ätandes mellanmål så vi knackade på och blev inbjudna till lek. Pappan Mats var också hemma och började så smått gruva sig för att börja jobba igen på måndag efter en lång pappaledighet tillsammans med Agnes. Själv så skulle jag gärna äntligen ha att jobb att gå till, ett lärarjobb efter avklarad utbildning- det längtar jag efter! Agnes och Frank lekte och jag fick prata av mig en stund. Det var länge sedan vi träffades nu så det var riktigt roligt. Madelene hade fått en rejäl bulle på magen och Agnes lillasyskon Åke (?) kommer med storken i början av maj. Då är det slut på lugnet. Vi pratade just om det att det är så skönt nu när barnen har blivit så pass stora och förståndiga att man inte behöver passa dem hela tiden. Man tillåts sitta kvar vid bordet och äta upp frukosten tillsammans medan barnet kan gå och leka i något annat rum och det är så skönt! Madelene och Mats får passa på och njuta av lugnet före stormen nu de närmaste månaderna.

När vi kälkat oss hem igen efter lekstunden så var vi båda så hungriga att jag tillagade det snabbaste som fanns att tillgå så det fick bli makaroner och korv (utan båda ketchup och senap eftersom det tydligen var slut). Kändes lite torftigt men Frank brydde sig naturligtvis inte utan åt med god aptit som vanligt. Han är härlig den pojken! Kvällen tillbringades sedan framför tvn en stund med Nalle Puh och hans vänner och lite lek, för att avslutas med den sedvanliga kvällsstunden i vår dubbelsång då vi pratar, myser och läser en bok innan Frank får hoppa över till sin säng för att sova. I kväll fick han som sagt ligga kvar i vår dubbelsäng så han ligger och breder ut sig här bredvid mig nu. Mammas lilla hjälte. När jag tittar på honom så förstår jag inte hur man kan älska ngn så mycket. Ingenting får hända min lilla Frank, jag ska skydda honom från allt.

I helgen får vi se vad som händer. Jag är sugen att åka och bada med Frank igen men denna gång nöjer vi oss nog med att åka till Vällingby, eller om det blir bra väder så tar vi en tur med snowracer på förmiddagen, vi får se. Annars så har vi planer på att åka en båttur med Patrik o Rebekka ngn av dagarna, vi får se hur det blir., mysigt är det att det är helg igen i varje fall. Jag längtar efter Magnus, allt känns så himla bra nu och jag älskar honom så. Mina pojkar är bäst i världen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej min vän... Ja tänk vad vi diggade can´t buy me love... vi pratade om den på jobbet idag :)
Hade tänkt att skriva lite på min blogg (det var ju ett tag sedan) men kommer inte ihåg min inloggning, kan du den?! Ringer dig imorgon när jag är på väg hem från jobbet. Massa kramar Linda