onsdag, januari 23, 2008

Äntligen får jag höra din ljuva stämma Xerxes!

Jag fick ett brev på posten för några dagar sedan från en tjej som heter Anna som jag jobbade med på Drottningholms slottsteater i somras. Hon hade ÄNTLIGEN skickat musiken till operan Xerxes (som var en av de två som gick där, men tyvärr inte ngn inspelning där i från) till mig. Både Anna och jag blev i somras helt betagna av den operan och jag har gått och längtat och längtat efter att få njuta av de vackra tonerna hemma också. Nu kan jag det och de tar mig tillbaka till min härliga sommar tillsammans med personalen och operasångarna på Drottningholm.

(Jag och Anna i Déjuenersalongen på Drottningholm)



Anledningen till att jag skriver om detta nu är att jag sitter och njuter för fulla drag...
Ombra ma fui
....

Inga kommentarer: