tisdag, januari 22, 2008

Ett tunt snötäcke i Hässelby

I morse då vi vaknade snöade det ute, härligt. Man blir genast piggare. Igår var det en grymt Katarina som satt och försökte plugga men med huvudvärk och en grym matthet så var det svårt. Jag hämtade Frank från dagis och kände mig lite piggare. Vi tog en promenad till affären för att köpa frukt och till Speldosan för att hämta ut paketet som mamma/mormor skickat. Till Frank låg där i två paket med Bilar-bilar i. Två stycken som han inte hade, bra gjort mormor! I postenpaketet låg också en rutig skjorta, fodrade gråa byxor och en slant till mig. Du är bäst mamma!

Ibland säger Frank till att han vill ha skjorta på sig då han ska klä på sig, samma som pappa säger han stolt. Han blir så fin med skjorta på så vi hade önskat oss en skjorta från mormor. Min mamma brukar ha lite strötid på stan mellan möten och dylikt och då tycker hon att det är kul att gå och spana på lite barnkläder så jag brukar tipsa henne om det är något vi vill ha....sen brukar det komma på posten *överraskning*

Jag önskar att det kunde komma lite mera snö under dagen så att Frank och jag kan åka snowracer efter dagis. Just nu är det 2 centimeter och jag tror tyvärr att det är lite för lite.

Nu ska jag avsluta mina uppgifter på förra kursen, den nya sätter igång på måndag.

Inga kommentarer: