fredag, januari 04, 2008

Dagisdags

Har precis varit och lämnat Frank på det väldigt barntomma dagiset. De flesta är lediga och jag tror att det bara blir Frank och två kompisar till på dagis idag. De som jobbar har säkert tagit ledig dessa klämdagar också men jag som pluggar måste fortfarande plugga och Magnus tog ledig innan jul så han måste också jobba. Skönt för fröknarna på dagiset att få en lugn start på året och barnen njuter nog också nu, de kan röja och köra med Bobby-bilarna lite som de vill men i längden blir det nog trist. På måndag kommer det att vara full rulle igen antar jag.

Snön ligger fortfarande kvar och inget snowracer köp blev det igår. Vi var ute och lekte i snön ändå efter dagis men visst hade det varit skoj med ett åkdon.... Frank var så fin i sin hittills oanvända gröna Didriksson overall som mormor köpte till honom i höstas. Vi har kört med rutig jacka och täckbyxa hittills i år men nu när snön har kommit är det bra med overall.

Nu ska jag ägna mig åt studierna

Inga kommentarer: