onsdag, oktober 31, 2007

Pigga och glada och redo för dagis

Franks humör är kvar på topp och vi vaknade båda upp pigga och glada. I dag gjorde Frank klart för mig att han inte ville ha gröt utan Välling till frukost. Han dricker annars nästan aldrig välling nu för tiden, men det är klart att han får det när han ber om det. Det är härligt att få vara med om hans utveckling och se hur han dag för dag blir bättre på att kommunicera och göra sig förstådd.

Det var bara några plusgrader idag då Frank och jag gick till dagis så han fick ha sina fina rutiga vinterkläder på sig och det var tur det eftersom fröknarna bestämt sig för att ta med barnen till skogen. Tyvärr så hade Frank envisats med att ha sin Nike träningsskor på sig så jag hoppas att han blir alltför kall om de små fötterna. Han brukar oftast vara svettig om dem så jag tror att det kommer att gå bra men jag ska nog lägga undan de skorna nu så att det alternativet inte finns på morgonen när han får för sig att själv välja skor.

Så här söt var han när han satt på sin lilla soffa i hallen i väntan på att få hjälp med kläderna (med Sally och Blixten förstås)





Igår kväll var vi som sagt och fikade hos Franks faster Sara och hennes kille Anders. Frank tyckte att det var väldigt mysigt att åka bil med hela familjen, Inka var också med och pratade om det hela bilresan "Mamma, pappa, Inka åka bil. SAAB" När vi kom fram så kände Frank igen sig och sprang hela vägen in till lägenheten. Där blev han förstås glad över att se Sara och Anders men mest var det Saras två katter Percy och Siri som gällde.

Innan vi åkte hem tog vi på Frank pyjamas och gjorde honom nattklar, han somnade sedan i bilen och sov vidare i sin säng och sov sött hela natten. Min goa lilla Frankie Boy, mammas älskling. Tro vad vi ska hitta på för skoj på fredag, då pappa jobbar halvdag och vi vill göra ngt extra roligt för dig?

1 kommentar:

Magnus sa...

Hej! Tro det eller ej men jag läser faktiskt din blog ibland... Så Frank ville ha välling till frukost det var vääääääääääääldigt länge sedan han ville ha välling.