tisdag, oktober 02, 2007

En rapport från helgen

Frank och jag har haft en skön och mysig helg. På fredagen började helgen med en mysig middag bestående av en kycklinglasagne och ugnsbakade äpplen från boken Klaras GI mat för hela familjen därefter blev det nattning av Frank och Idol.

Lördagen hade vi blivit ombedda att hålls oss hemifrån så att Magnus kunde jobba lite. Dagen började dock med att hela familjen klev upp då Frank vaknade och åt en god, lite lyxigare helgfrukost. Frank hade som vanligt bilar-bilarna med sig till frukostbordet.


Frank och jag hade sedan planer på att gå in till Vällingby men vi fick en inbjudan att komma till Madelene, Mats o Agnes på lek och fika och det lät mycket roligare så trotsade det gråa höstvärdet och gick dit istället. väl där så bjöds vi på mumsig äppelpaj med nötter, vaniljglass och kaffe. Frank och Agnes lekte på hennes rum med dockskåpet och bondgårdsdjur. Det var roligt att se hur de utvecklats under sommaren och att de verkligen lekte mer eller mindre med varandra nu. Agnes är ju ett riktigt superbarn. Hon pratar som en treåring, kan hela alfabetet och kan sitta vid datorn och spela spel på Radioapans hemsida genom att styra musen och klicka på olika saker- väldigt imponerande! Hon är dock inte lika bra på att behärska Bobby- bilen som Frank. Min lilla grabb är nämligen grym på det och kan lätt vända bilen på en femöring och manövrerar den hur bra som helst.

Lördag eftermiddag bestod mest i att städe och greja här hemma eftersom vi skulle få besök av Håkan och Markus som sprungit Lidingöloppet tidigare på dagen. Det är tredje året i rad som Håkan är och springer och sedan sover hos oss. Det har blivit en tradition kan man nästan säga och det är lika roligt varje gång.Vi bjöd på middag och vin och sedan gick grabbarna ut och jag stannade hemma med Frank, traditionsenligt.

Efter en sen kväll för pojkarna så var det min plikt att gå upp med Frank klockan 06.30 även fast jag kände mig lite småkrasslig. Vi började dagen med den sedvanliga grötfrukosten. Frank skulle absolut hålla i den heliumballong som jag fick när jag var ner i centrum igår.


Ärligt talat så fick jag två ballonger men jag kunde inte hålla mig från att andas in heliumet från den andra. Frank tyckte att mamma lät jätteskoj när hon hade gjort det... Efter frukosten grejade på i en begränsad del av lägenheten eftersom vardagsrummet och sovrummet var ockuperat av trötta killar. Detta lämnade en yta bestående av vårt lilla kök och vår lilla hall till Frank och mig. Vid tio började det röra på sig i vardagsrummet och då släppte jag in Frank dit och de kunde inte sova mera. Håkan agerade lekfarbror på ett mycket lyckat sätt, Markus låg mest i soffan och såg trött ut.



Vid 12-snåret åkte Sundsvallsborna hem igen. Jag däckade i sängen med feber. Frank sov med mig där en stund, det var så himla mysigt. Magnus la sig i soffan och tittade på film.


Frank var, efter en mysig eftermiddagsvila hur go som helst resten av dagen och sprang mellan sovrum (där mamma låg) och vardagsrum (där pappa låg) med olika leksaker och roade sig själv väldigt bra. Till söndagsmiddag gick Frank och Magnus och köpte pizza som vi åt med god aptit även fast det inte var så goda pizzor men ingen av oss had elust eller ork att laga någon mat. Farnk tyckte att det var väldigt gott däremot. Vi äter inte pizza så ofta så därför känns det helt ok att låta honom tugga i sig så mycket vi vill. Sanningen att säga så fick han även dricka Cocacola till, vilket jag motsatte mig men Magnus tyckte att någon gång ibland kunde väl vara ok efetrsom vi i princip ALDRIG har dricka hemma. Farnk tyckte det var om ännu godare än själva pizzan. Vi sa till Frank att det var saft. Vi vill inte att han ska stå i affären nästa gång och skrika efter: COLA!COLA!

Sammantaget så var det en mysig helg med både skojigt fika hemma hos Madelene och Agnes samt med besöket av grabbarna från vår förra hemstad. Fler borde komma och hälsa på oss, vi tycker bara att det är kul! KRAM

1 kommentar:

Tilde sa...

Det verkar som om ni haft en mysig helg! Jag tänkte att vi skulle boka in en helg snart som jag kan åka söderut före jul. Tänkte att jag kan sova fre-lör hos Linda och lör-sön hos dig eller tvärtom, jag vill ju faktiskt gå lite i huvudstaden också inte bara Uppsala :) Krya på dig så hörs vi!