lördag, oktober 20, 2007

De är ljuvliga

Det var ljuvligt att krypa ner i sängen ikväll. Ibland är det bara såååå skönt att ha hela sängen för sig själv. Nu var den dessutom renbäddad eftersom jag inte tyckte att Linda skulle behöva sova i Magnus gamla tåludd. Frank sover sött i sin säng, jag hör hans djupa andetag. Inka äter mat, jag hör hur hon knaprar i köket. Radion står på och spelar Lugna favoriter, jag hör "When you toutch med like this, when you hold me like that" Celine Dion tror jag.

jag måste erkänna att jag gjorde ett ytterligare inköp i dag på stan förutom en lila tröja från H&M. Efter mycket velande så köpte jag ett par bruna stövlar som jag fastnade för på direkten och jag är så himla nöjd med dem. Jag har gått omkring med dem på hela kvällen och spnata in dem i spegeln i hallen varje gång jag gått förbi. De är inte vinterfodrade så det var nog ett opraktiskt köp men de var så fina att jag inte kunde låta bli och de passade så bra till allt (!) Jag vill ha på mig dem jämt från och med idag. Det är så skönt att ha strumpbyxor och kjol/klänning på sig också jämfört med ett par för taighta jeans... Jag måste köpa ett par vinterfodrade snygga stövlar men det verkar vaar svårt efterom båda jag och Therese gick bet på den punkten idag. Linda hade ett par fina, svarta, vinterfodrade på sig men jag vill inte ha i mocka tror jag. Clarks har väldigt många fina vinterfodrade stövlar men då kostar de därefter också, men Clarks har så sköna skor. Att gå på deras sulor är som att sväva på moln, så de är värda vartenda öre. Nästa månad kanske jag köper ett par sådana om ekonomin tillåter.

Nästa lördag är Magnus och jag bjudna till en arbetskamrat till Magnus som skall bjuda på vin och middag. Hon som vi ska till är en karriärskvinna i 40-års åldern och inbjudan kom helt oväntat.Det blir spännande. Jag har lätt för att prata med de flesta människor och tycker att det är roligt att prata med nya så det kommer nog att bli en mycket trevlig tillställning. Patrik och Rebekka är också bjudna och det är inget minus. Jag ser fram emot det, då kan jag ha min nya stövlar YIIPPIIEE! Farmor Riitta kommer från Falun och ska passa Frank så jag och Magnus kan för en gångs skull gå tillsammans och dessutom slappna av. Härligt, det är vi inte bortskämda med. Den 20 november har vi faktiskt köpt biljetter och ska gå på Ryan Adams (bruna stövlara på givetvis). Då kommer Riitta ner igen, kanske att farfar Set följer med då också?!

Klockan är nu 00.12 och jag börjar känna mig lite trött. Lika bra att stänga av datorn, mojsa ner och breda ut sig över hela den härliga sängen och bara låta den lugna musiken strömma in vagga mig till sömns med sina smäktande kärleksballader "Love lift us up where we belong...". Det känns nästan som om jag kommer att drömma ljuvliga drömmar inatt, kanske drömmer jag om mina nya fina ljuvliga bruna stövlar. God natt Stockholm

Inga kommentarer: