söndag, oktober 21, 2007

Kvällspromenad

Precis när jag tänkt att Frank o jag skulle ta och lugna ner oss lite inför kvällen så tog han på sin sina fodrade stövlar, pekade på vagnen och sa till mig att han ville gå ut. Han ville det så väldigt gärna och jag hade egentligen inget annat för mig och Inka behövde rastas så det var bara att ta på honom yttekläder och mojsa ner honom i vagnen tillsammans med Tiger som ABSOLUT skulle med enligt Frank. Vi tog en sväng ner till fotbollsplanerna här i Hässelby, där blev vi ståendes en stund eftersom det var match. Frank tyckte det var roligt att se på killarna som "sparka boll", heja, heja och MÅÅÅL ropade han titt som tätt. Pappa Magnus får säga vad han vill men hittills verkar det som om vi fått en fotbollsspelare!

När vi kom tillbaka från promenaden så hade Magnus kommit tillbaka från jakthelgen. Han hade med sig 14 kilo kött som jag sålt till två mammakompisar. Det blev lite stökandes med köttet här hemma men nu är det städat och fint igen i köket. Man bli bortskämd då man har en kille som jagar eftersom vi alltid har kött i frysen. Folk tror många gånger att jägare får sitt kött gratis men de betalar skatt, avgift till skogsägarna, licens, arrende, jaktkort m.m. så det kostar, det gör det sannerligen.

Frank sover, jag sover snart men Magnus han måste sitta uppe och jobba stackarn.

Inga kommentarer: