måndag, oktober 01, 2007

Magnus O Frank till Karolinska

Sitter här vid köksbordet och dricker te med mycket honung eftersom jag har så grymt ont i halsen. Egentligen skulle jag ha varit med Frank till Karolinska för en provtagning men eftersom jag är sjuk så har Magnus tagit hand om det.

Det har sedan i våras då Frank hade lunginflammation, det var i varje fall då de upptäckte det (vid en lungröntgen) varit ngt med lungorna som de har velat undersöka vidare. Vi har varit där ytterligare 3 gånger o röntgat hans lungor men de vet inte vad det är för fel. Jag är inte orolig och så eftersom lille Frank är frisk och kry men man vill veta vad det är. I dag ska han som sagt dit för att ta lite prover så vi får se vad Magnus har att säga då de kommert tillbaka. Helst hade jag velat följa med själv men har man feber så är det si och så med orken.

Nu tog orken slut o jag ska gå och lägga mig en stund. Det ringde nyss förresten, det var Magnus, provtagningen var avklara- Frank fick en spruta på armen som ska analyseras på torsdag- och lillpojken hade varit så duktig sa en stolt pappa. Magnus och Frank behöver den här tiden tillsammans och det är bra för Magnus att få åka i väg på lite sånt här, annars är det alltid jag som sköter det eftersom jag alltid är hemma. Nu skulle de visst stanna en stund på Fridhemsplan och besöka Västermalmsgallerian och Kungsholmens bibliotek, mysigt för dem.

Inga kommentarer: