lördag, oktober 20, 2007

En Frankfrikväll

Fredagen kom så äntligen, som vi tre tjejer bokat in sedan länge. Faster Sara och hennes kille Anders skulle passa Frankie så att mamma Katarina skulle kunna slappna av helt och hållet tillsammans med väninnorna Therese och Linda. Linda kom med sin silvriga PASSAT direkt från avklarat arbetspass på Akademiska i Uppsala, hon hade med sig paket till Frank och jag bjöd på en enklare smörgås och ett glas cider.



Efter lite uppfräschning och ombyte så tog vi tunnelbanan till Alvik där barnvakterna mötte upp. Frank blev väldigt glad när han fick syn på dem. Avskedet gick bra med bara några fällde tårar från Frank. Lindas och min resa forsatte med tvärbanan mot Gröndal och Therese bostad.



Therese hade tänt ljus och dukat upp med lite småplock i form av oliver, tapenade, ost och kex. Mysigt och mumsigt och underbart härligt att bara sitta i lugn och ro och prata med två tjejkompisar. Jag kom under kvällen fram till att jag bara varit ut två gånger på HELA sommaren, det är för lite. Nåväl med Linda närmare och Sara dessutom så kanske det blir fler gånger denna vinter. Klockan 20.30 var vi på plats för att äta mat på Tabbouli, en libanesisk restaurang på söder som Therese bokat. Vi beställde in några meze och lite vin, där satt vi sedan och pratade i tre timmar och det var verkligen mysigt. Vi pratade om allt mellan himmel och jord, om livet, om Stockholm, om jobbet, om våra sambos, typiskt tjejssnack med andra ord.




Linda och jag tog tunnelbanan hem till Hässselby och somnade efter en stunds fötroligt kvällsprat i vår dubbelsäng. Båda Linda och jag njöt av att få sova till nio, det var länge sedan sist, i varje fall för mig som har en liten killa som vill kliva upp innan 07.00 varje dag. Vi åt frukost, gjorde oss iordning lite snabbt och mötte upp Therese vid 11 för en stunds shopping på stan. Vi handlade alla varsin påse på H&M, så dagen började bra för alla oss. Efter ett antal skoäffarer, klädesaffärer och fika på Coffe House By George i SOUK så var det dags för Linda att möta upp 82- "morfar" som skull med henen till Tärnsjö så då var det slut på det roliga. Tiden går alltid så fort då vi är med varandra och jag önskar att hon hade kunnat stanna hela helgen, men av förståeliga skäl ville hon hem till Tärnsjö och vi har ju chans att göra om det många fler gånger nu när hon bor så pass nära! TJOHOOO!!!! Jag blir så glad!!!


Franks vistelse tillsamman med sina barnvakter faster Sara och Anders hade gått väldigt bra. Han somnade in så snällt i sin resesäng och sov ända till 08.20. Det har typ aldrig hänt hemma...! Sara och Anders hade tagit med sig Frank till Erikdalsbadet och det hade han gillat väldigt mycket. Det var lite pirrigt att lämna honom till Sara och Anders på så vis att jag så gärna ville att det skulle gå bra. Jag ville att de skulle tycka att det var mysigt och att det var mysigt att ha hand om honom. Jag tror att de tyckte det och kanske att han får komma och vara hos dem någon mer gång i framtiden, för Frank verkar då ha tyckt att det var väldigt skoj. Han gillar både sara och Anders, det märks och de gillar honom, vad jag kan se i varje fall!

Ikväll har Frank och jag tänt ljus och myst. Vi har spelat hans memory med djurbilder, övat på alfabetet, legat i sängen och gosat och han har varit så god, jag älskar honom så himla mycket! det är faktiskt mysigt att vara själv med honom så här. Det känns att vi är så taighta med varandra och vi får varandras hela uppmärksamhet och jag känner samspelat mellan oss och jag njuter av det . Han är så härlig min lilla kille!

( Så här leker vi och Frank blir glad av att prata med morbror Micke i telefonen)


2 kommentarer:

Tilde sa...

Åh, vad jag saknar er!! Pratade precis med Linda på telefon och det verkade som att ni haft så kul i helgen! Ibland känner jag mig som världens ensammaste men så tänker jag på hur bra du fixat att vara hemma med Frank i en stor stad där du knappt kände någon och det var nog ännu värre, jag ska nog inte klaga. Jag hoppas att jag får lite nya vänner i föräldragruppen som ska börja på tisdag. Jag ska uppdatera bloggen, får se om jag orkar ikväll annars blir det imorrn. Kram kram

Smurfan sa...

Frank är världens gulligaste solstråle. Det var så roligt att ha honom i helgen. Det gör vi gärna om.