onsdag, oktober 31, 2007

Lekparkssammankomst

Idag blev det en mysig stund i lekaparken efter dagis. Jag har pluggat på biblioteket i Hässelby villastad hela dagen och åkte hem i lagom tid för att hinna klä på mig ordentigt och hämta Frank på dagis. Jag hade bestämt att vi skulle vara ute så länge som bara Frank ville. Vi fastnade i den närmasta lekparken där Franks kompisar Ville och Agnes var. Frank lekte inte så mycket med dem utan sprang mest omkring med sin egen lilla dockvagn. Strax innan fem så tyckte Frank att det var nog och började gå hemöver. Lagomt tyckte jag och hängde på. Villes mamma bjöd in mig att komma till ett smyckesparty imorgon som hennes granne skulle ordna. det börjar klockan 18 och då är inte ens Magnus hemma från jobbet så jag tror att jag nog måste stå över. Jag är inte sås ugen att köpa smycken heller, mina pengar skall gå till annat den här månaden- jag vil köpa små paket till Franks adventskalender!!!. Men å andra sidan så kan det vara mysigt att komma iväg och träffa andra mammor, vi får se. Inka ska ju till veterinären och operera talgknölen på svansen också. Hon ska dit 09.00 och skulle inte vara klar förrän ngn gång på eftermiddagen, jag vill nog vara hemma med henne då eftersomhon skulle sövas och allting.

Ser precis på ett program på ettan som verkar handla om EF- språkresor. Vilken opålitlig organisation alltså och konstig kvinnlig chef (tror att hon var det) i röd kavaj, verkar vara helt osympatisk.

Nu ska jag röja upp här hemma innan det är dags för Grey´s anatomy klockan 21.00. Kram och god natt från ett regnigt STHLM.

Inga kommentarer: