lördag, oktober 06, 2007

Kalas- då får bloggen lida



Den tid på kvällen som jag brukar ägna mig till att skriva här har de senaste dagarna gått åt till att förbereda inför Frank och hans kompis Wilmas kalas. I kväll har det varit sista rycket och jag har bränt skivor till fiskedammspåsarna, plockat iordning dem, bakat kakor till ett helt kompani. Jag gjorde tredubbelsats eftersom de ska räcka till kalaset morgon, kalaset på dagis, kalaset för släktem den 13:onde samt att jag ska göra iordning en fin burk till Sven-Olof som hjälpte mig med bilen. Så det blev en del kakbakning:



Jag gjorde lite större kakor till de vuxna och mini-cookies till de små. Jag bakade enligt mitt favoritcookiesrecept från Rosendahls trädgårdscafé, den här gången bled de tunnare än du brukar bli men det var bra eftersom små barn ska kunna tugga dem.

Fiskedammspåsarna blv fina och förhoppningsvis roliga trots godisbristen i dem. Jag tycler inte man ska ha godis i påsarna på tvåårskalas- de är för små för det och ska helst inte veta vad det är heller. Frank vet inte och ska inte få veta heller på ett bra tag enligt våra planer.




I går så var vi på ett spontankalas och firade kompis Agnes som fyllde två år. Det blev nästan hela gänget fast inget var inplanerat och det blev nästan jobbigt med så många barn på ganska så liten yta. Mamma Kattis fick nästan panik där ett tag. Bidrog gjorde förstås att Frank var trött och väldigt gåpåig. Jag hoppas att det blir lite lugnare i och med att vi kommer att ha större yta imorgon, jag är glad att jag inte ska ha barnkalas här hemma. Det hade inneburit kaos är jag rädd för.




Frank håller som bäst på att öva inför att fylla år. Imorse så fick han öppna paket från mormor som faster Sara tagit med sig hit. Så fort han får ett paket i handen så tittar han på mig och frågar: BILAR? HIttills har det mest varit bilar i paketen, särskilt de från mormor och så också denna gången.



Nu ska den här mamman sova som ikväll hunnit med ganska så mycket men som har mkt kvar att göra. Brorsan med familj kommer imorgon (SÅ ROLIGT!!!), det ska bakas tårtor, göras minimuffins, blåsas upp ballonger och annat som hör kalas till och på allt detta så borde jag verkligen städa eftersom jag hade tänkt att det skulle vara fint o ordnat här då brorsan kommer men å andra sidan så kommer det inte att vara ngn idé eftersom det med tre stycken tvååringar i vår tvåa kommer att se ut som ett slagfält i samma stund de kliver in genom dörren.

KRAM O GOD NATT

Inga kommentarer: