torsdag, oktober 25, 2007

En midsommarnattsdröms slut

Nuhar jag läst ut boken En midsommarnatts dröm av Arne Dahl som ingick i kursen. Det var min första kontakt med Arne Dahl och jag gillade hans sätt att skriva. Vissa avsnitt i boken är så poetiskt skrivna att de är som hämtade ur en diktsamlig. Lite ovanligt för att vara en kriminalroman och det gör att jag gillar böckerna bättre eftersom jag, i vanliga fall, inte är ett fan av kriminalromaner. Min kära mamma gillar Arne dahl väldigt mycket så när jag kommer hem nästa gång kanske jag ska ta och leta reda på några böcker och ta med hem.

Klockan börjar närma sig tre och jag har gjort mitt för dagen. Nu ska jag hämta Frank på dagis och vi ska tillsammans ta bilen till Barkarby och uträtta två ärenden. Först och främst lämna tillbaka en trasig lampa och även köpa en Iittala skål som vi ska ha med oss istället för en blomma till middagen på lördag. Jag tänkte fylla skålen med Persiska (eller var det Iranska?) dadlar som finns att köpa på torget här ibland. dadlarna är absolut inte som de man äter på jul utan de är inbäddade i ett hårt, vitt skal och smakar mkt gott. Perssonen i fråga som vi ska på middag till är tydligen ett riktigt hälsofreak så då tyckte jag att det skulle passa, och dessutom så är det nog inte så många som smakat dessa små fruktgodingar....!

Kram från en piggelinius Mammius

Inga kommentarer: