torsdag, oktober 18, 2007

Mera oliver

Ikväll har Magnus kommit tillbaka till livet. Han är klar med det extrajobb han tagit på sig och har därför kunnat figurera i lägenheten och inte bara återfinnas i köket med datorn framför sig. Nu är däremot jag som sitter klistrad framför min MacBook men det ska inte vara länge. Jag ska börja avrunda redan nu med ett par ord om kvällen som börjar gå mot sitt slut.

Frank och jag gjorde sällskap med Franks dagisfavorit Kristina och hennes mamma till en lekpark. Där sparkade vi lite boll och lekte björnen sover, efter en timme började båda mammorna och barnen (som vägrade använda vantar) bli kalla så då gick vi hem. Dagens middag bestod av Kyckling med rosmarin, oliver och kapris och fullkornsris, allt enligt ett recept ur Klaras Gi mat, det blev gott. Frank åt nästan bara oliver så för hans skull så borde jag laga till rätten utan oliver nästa gång. Han blir som manisk då det handlar om oliver och bara ropar att han vill ha mera oliver, mera oliver och jag tror inte han åt många tuggor av riset och kycklingen.

Jag var efter middagen ut på en långpromenad i den sköna, lagomt kalla höstkvällen och passade på att prata lite med Mia Doode. det ska bli skoj att gå på hennes inflyttningsfest den 10 november. Jag har bokat tågbiljetter hem ikväll för Frank, Inka och mig. Vi kommer att stanna ett par dagar. Det ska bli roligt och jag hoppas att hinna med en del besök, det är den del kompisar som det var länge sedan jag träffade som jag längtar efter att se!

Nu längtar jag mest till klockan 16.30 imorgon då jag räknar med att ha Linda ståendes på tröskeln på väg in till mig. Vi ska göra oss iordning, lämna Frank till barnvakterna Faster Sara och Anders, för att sedan möta upp Therese Malmström och dra på söder och äte Libanesisk mat. Det ska bli så mysigt. Linda sover över här hos mig och på lördag blir det brunch med Therese och om det är ngn fler som vill hänga på. Trevligt, trevligt!

Nu ska jag umgås lite med min sambo

PUSS O KRAM till alla

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är tur att du skriver varje dag jag skulle bli väldigt besviken om det inte var nåt skrivet/Gunilla