tisdag, oktober 30, 2007

Låtsas mat i paketen

Frank o jag råkade komma för tidigt till dagis idag eftersom jag glömt bort att klockan i köket går en kvart för fort sedan vi ställde om den till vintertid. Barnen skulle vara ute och leka så Frank och jag fick hela dagislekparken för oss själva innan resten av barnen kom. Det finns en liten enklare lekstuga på gården och där skulle vi vara bestämde Frank. Han la upp högar med grus på bordet och sa att han skulle koka gröt och koka kaffe och att mamma skulle smaka och säga "mmmmmm gott!" Då slog det mig att det kanske är dags att köpa hem lite små kastruller och tallrikar och sånt som han kan ha och leka med, samt lite sån där grotesk plastmat som finns på leksaksaffärerna. Jag söker hela tiden efter anslag till små paket till Franks adventskalender och kom på att dessa saker är något jag kan köpa och ha med där. Det ska bli så mysigt att göra iordning min gamla paketkalender som mamma har lovat att leta fram. Förra året var jag också sugen på det men struntade i det då jag tyckte Frank var för liten för att förstå. I år däremot kommer han säkert att springa til kalendern och ropa "PAKET!" så fort han vaknar. Då ska vi tända adventsljusstaken och ha en riktigt mysig stund tillsammans varje morgon medan han öppnar sitt paket, därefter borde det vara dags för TVs adventskalender som säkert också blir extra mysig i år då jag har Frank att titta på den med. Jag hoppas det blir något riktigt barnvänligt. Åh, vad jag längtar till advent och första december!

Inga kommentarer: