tisdag, oktober 23, 2007

Föräldrafika på dagis

I dag är det föräldrafika på dagis mellan 14.30 och 16.00. Det brukar vara ganska så trevligt och innebär att fröknarna har kokat kaffe och bakat någonting och de föräldrar som vill och kan får stanna en extra stund då de hämtar sitt barn. Föräldrarna får på så vis en stund att prata med varandra, vi får fika tillsammans med barnen och sedan så är det roligt att se hur barnen leker med varandra i dagismiljön medan vi fortsätter att fika.

Jag har pluggat på bra i dag och nästan skrivit färdigt mina uppgifter. Nu gäller det att ta tag i pluggandet till den tenta som hägrar den 1:a december som jag har anmält mig till i dag. Som tur är så har jag ordnat så att jag slipper åka upp och får istället skriva tentan på ett lärocentra som ligger i Järfälla, där skrev jag även en tenta i våras. Skönt!

Nu ska jag fräscha upp mig lite innan det är dags att gå iväg till dagis och fika tillsammans med min sötunge. Han hade förresten en bökig natt, vaknade flera gånger och kändes väldigt varm. Imorse var han som vanligt så jag vet inte vad det var för ngt i natt. Vi får se hur han känns nu efter en dag på dagis efter en natt med många avbrott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, vad skönt att du är klar med dina uppgifter :)
Såg dina stövlar i ett moderepotage....rätt köp tydligen.
Massa kramar.