måndag, oktober 01, 2007

03:17 Hur äckligt kan det bli?

Klockan är 03:17 och jag ligger vaken. Kroppen värker, halsen värker, öronen värker för mycket för att kunna sova. Jag slår på tv:n en stund och kommer att tänka på en reklam jag såg i går kväll som handlade om en ny sorts Kalles Kaviar



"Kalles Randiga Banan. Hälften mildrökt kaviar och hälften krämig färskost smaksatt med bananpuré. En mildare variant av Kalles med en spännande och god kombination mellan sött och salt." (www.kalles.se)

"Överraskande gott" enligt Abba, men hur överraskad vill man bli. Jag går inte på affären och tänker den här varan ska jag köpa,den verkar inte vara något i min smak men den är säkert överraskande god? Eller så är det som med pölsa, när det ligger på tallriken vill man inte äta det men får man väl in det i munnen så är det faktiskt överraskande gott med tanke på dess gråa-grötliknande konsistens. Nu hör det till saken att jag aldrig har gillat Kaviar men att blanda smaken av kaviar med smaken av banan får mig att må illa, hur äckligt kan det bli?

3 kommentarer:

Smurfan sa...

Säkert skit-äckligt!Bläää för Kalles kaviar överhuvudtaget. De kanskee tror att de kan locka nya köpare som inte egentligen tycker om Kaviar, för jag tror inte att Kalles kaviar älskare skulle komma på tanken att de vill ha banansmak på sin kaviar.

Smurfan sa...

Krya på dig!

Frank och jag sa...

I så fall borde jag vara en tänkt målgrupp eftersom jag inte gillar Kaviar men jag är inte ett dugg sugen på att smaka den, så vem ska de då locka?