onsdag, oktober 17, 2007

En bra onsdag

Det verkar som om Frank och jag alltid är lite trötta och griniga måndagar och tisdagar för att det sedan ska vända och bli ett härligt slut på veckan. I dag vaknade jag upp pigg och Frank vaknade upp ovanligt glad- det kanske hänger ihop på något sätt. det visar sig ganska så fort att Frank och mitt humör hänger ihop med varandra. Är Frank glad blir jag glad, är Frank sur och grinig då blir även jag det. Det verkar som om vi inte kommer i form riktigt efter helgen förrän på onsdagar- så har det varit i några veckor nu. Konstigt.

När jag hämtade Frank från dagis i dag så fick vi sällskap av två andra mammor till "cykellekparken" (den som har en sån där cykelkarusell som brorsan och hela hans familj snurrade runt på då de var här) utanför oss. En av mammorna har jag bara bytt några ord med då och då när vi hämtat barnen samtidigt och det visade sig att hon var väldigt trevlig och vi hade mycket att prata om. Vid femtiden gick vi in och jag började laga till en rejäl älgryta med rödvin, grönsaker, vitlök, färsk timjan m.m. den blev riktigt god tillsammans med fullkornsris. När Magnus kom hem så hade han med sig en liten present till mig i form av Kents nya platta Tillbaka till samtiden, det var en kul överraskning. Jag fick faktiskt förra skivan av honom också, precis då som nu samma dag som den släpptes. Jag har inte hunnit lyssna så mycket på den nya ännu men den verkar mycket mera direkt än Du och jag döden.

Ikväll har Frank och jag badat tillsammans, det är mysigt och nu sover han ren och fin i sin renbäddade säng. Jag bloggar, tittar på fotboll och Grey´s anatomy, kvinnlig simultanförmåga.


1 kommentar:

Anonym sa...

DEt är så kul med bloggsidan jag tycker att jag får mycket bättre kontakt med Er.Älskar att titta på korten som finns inlagda.Tildes mössa var jätte fin och passade precis sa Mormor Eva.Kramar.