onsdag, oktober 24, 2007

En liten svacka i humöret

Föräldrafikat igår var ganska så trevligt men tyvärr så kom det inte lika många förldrar som det brukar. Fröken Pia hade bakat två olika sorters muffins, äppelmuffins och saffran och chokladmuffins. Frank valde ett Bragokex och sedan var det nog. det var rolgit att se honom in action på dagis, jag iaktog honom och tog lite mera kaffe. När vi tycket att vi var klar med fikat så gick vi till en lekpark i närheten. Där var Ville med mamma och lillasyster och Agnes med pappa Mats. Där blev det leka av tillsammans med polarna.




I dag så var Frank väldigt grinig på morgonkvisten, han grinade under hela frukosten och jag kunde aldrig få klart för mig varför. Han har varit lite grinig i någon dag nu, går mest omkring och smågnäller och verkar inte vidare nöjd med någonting. Han vill ha hela min uppmärksamhet HELA tiden men verkar ändå inte riktigt nöjd ens då. Han har haft såna här ”svackor” förut och de brukar gå över på någon dag. Jag vet inte vad de beror på, det är lite jobbigt eftersom jag vet hur glad och go han är egentligen. Det trista är att det smittar av sig på mig så mamma Kattis också blir grinig även fast jag försöker att inte bli det. Frank var i varje fall välkommen till kompis Ville efter dagis, dit kom även kompis Wilma och kompis Agnes. Vi var inne och lekte men Frank han gick an så jag fick nästan lust att gå hem på direkten. Han körde på de andra barnen med Bobby caren, slängde saker och var allmänt stökig. Han lugnade ner sig efter en stund men var ändå dubbelt så jobbig som de andra barnen. Förhoppningsvis går det snart över, jag hoppas att han inte beter sig såhär på dagis, då får mamma skämmas. Som sagt så har han varit såhär förut och då gick det över på 2-3 dagar så till helgen borde allt vara tipp topp igen.

(På väg hem till Ville och hem igen tillsamman med kompis Agnes)






Till middag serverade jag kyckling med röd curry, koksmjölk, lime och bambuskott. Frank tyckte att det smakde gott och fick två portioner. När vi efter maten satt och tittade på tv ringde det på dörren. Här ringer det aldrig på dörren utan att man vet om det (trist men sant, här behövs inget Gevalia för oväntat besök). Det var en tjej som sålde bullar för att samla in pengar till en klassresa. Magnus köpte en påse med tre bullar som vi fikade upp. Alla i familjen fick varsin och all i familjen smaskade upp sin beskärda del.

Nu har vi tittat på Grey's anatomy- den enda serien vi följer på tv. Det var ett bra avsnitt. Nu bloggar jag och sedan skall jag lägga mig i sängen och läsa Arne Dahls En midsommarnatts dröm. God natt

Inga kommentarer: