tisdag, oktober 16, 2007

Dygnet som gick

Igår kväll var vi barnvakt åt Wilma i två timmar medan hennes mamma och pappa var på föräldramöte på dagis. Gissa vem som blev så glad att han knappt visste vad han skulle ta sig till då bästa kompisen kom innanför dörren, Frank förstås. de började genast leka med Franks leksaker. de satt bredvid varandra på golvet och var så söta. Frank la helt spontant armen runt Wilma, la huvudet på sne, tittade henne i ögonen och sa Hej Wilma och det var så gulligt så jag önskar jag fåt med det på film. Sedan fick Wilma en så kärleksfull kram av Frank att jag blev helt rörd.

Frank gillar verkligen Wilma väldigt mycket och hon fick gärna leka med alla hans leksaker men när hon började pilla på hans bilar-bilar då var det stopp. På bilderna nedan ser ni en del av det man kan hinna göra på två timmar med två busiga 2-åringar.

Först blev det lite lek med spel och memory vid Franks bord

Att hoppa i sängen tillsammans med en kompis och Tiger och Nasse är hur kul som helst och när sedan mamma Kattis la sig i leken och slängde barnen på sängen så ville de aldrig sluta.


Frank rev sig på magen i allt hoppande på sängen och fick ett plåster, då ville förstås kompis Wilma också ha ett likadant. Stålpojken o Stålflickan






Det var gårdagskvällen det. Den gick fort som ni kanske förstår och Frank somnade i min famn medan jag pratade med Linda i teleonen, väldigt smidigt. I dag väntade andra övveraskningar för Frank då han fått ett paket skickat på posten som vi gick och hämtade efter dagis. I paketet fanns två par bilar-bilar och en bilar-plansch som Frank sprang omkring med resten av kvällen. Väldigt uppskattade presenter, tack Tilde! Nalle Puh och Ior klistermärkena som satt på paketet blev det dock ett väldigt sjå med. Frank skulle nämligen abolut ha dem fastsatta på sina armar och de lossnade hela tiden och Frank blev sur. Tillslut satte jag dit dem med stora tejpbitar- då blev han nöjd.




Ikväll har mamma Kattis varit iväg på första föräldramötet också, det kändes lite stort på sitt vis faktiskt. Första föräldramötet! Det var en avslappnad tillställning med jucie, frukt och information från fröknarna. Det mesta visste jag redan men det var roligt att träffa de andra föräldrarna.

Nu ska jag snart gå och lägga mig förhoppningsvis. Det är en trött mamma som sitter här vid datorn. Det har avrit mycket den senaste tiden och jag har inte vilat upp mig ännu. Det har fortsatt bli sena kvällar och tidiga mornar och nu skulle jag behöva lite extra sömn för att komma ikapp igen men jag har på känn att även den här kvällen kommer att bli sen. Vi får se. KRAM

1 kommentar:

Tilde sa...

Va kul att han gillade paketet! Så roligt att se alla bilder och hur stor han är nu, längtar till Tilde är så stor, fast jag ska njuta av tiden när hon är liten också för det är också mysigt. Kram kram