torsdag, oktober 25, 2007

MAMMA KÖPA!

Franks goda humör ät tillbaka. Ikväll har han lekt och busat med sin mamma och pappa med ett stort leende på sina läppar. Han har sjungit och spexat för oss. Favoritsången ikväll som jag inte hört honom sjunga förut var "Ja må han leva". Mormor fick ett smakprov via telefonen och skrattade gott.

Nu är det bara en dag kvar innan helgen. Imorgon kväll kommer farmor Riitta med tåget, snällt av henne och komma då vi behöver barnvakt. Frank kommer att bli så glad. Han hade köpt en present till honom också, då lär han bli extra glad eftersom han börjat uppskatta paket nu och det som är i dem!

När Frank slutat dagis så for vi som sagt en sväng till Barkarby. Vi gjorde mina två ärenden och sedan tog vi en sväng inne på Toys 'r'us mest för att Frank tycker att det är kul. Bland det första han hittade där inne var en likadan bil han fick av Linda i lördags, han tog den i handen och sa till mig: Mamma, köpa, åka hem. Tänk vad de lär sig fort de små liven! Mamma köpa, när har han snappat upp det? Jag är inte dummare än att jag föstår att det kommer från migr "Vad har du hittat Frank, vill du ha den? SKA MAMMA KÖPA? Man tänker inte på vad man säger innan det är för sent, men gulligt var det i varje fall!!! MAMMA KÖPA och sedan skulle vi åka hem!

Inga kommentarer: