måndag, oktober 22, 2007

att sova en stund kanske ökar kreativiteten?

När jag kom hem efter att jag lämnat Frank på dagis så somnade jag på sängen, det var inte menat och inte planerat men otroligt skönt. Jag fick lite panik då jag vaknade och trodde att jag sovit bort hela dagen men det var bara dryga timmen, som tur var.

Just nu siter jag och försöker vara kreativ i mitt skrivande och de uppgifter vi har fått som skall vara klara i slutet på månaden. Bland annat ska vi skriva en dikt under rubriken Nåd, den är klar sedan länge men de andra uppgifterna får jag jobba lite på. Vi ska bland annat skriva början på en roman, skriva en kort berättelse där vi ska gestalta en person/miljö utan adjektiv, läsa Arne Dahls bok En midsommarnattsdröm m.m.

Plugga på Kattis!

1 kommentar:

Smurfan sa...

Ja, ibland är skönt att slumra in en stund för att få ny energi, men om det blir för länge blir man bara trött. Jag önskar att jag hade ett liggunderlag här på jobbet som jag kunde lägga under skrivbordet för att kunna ta en "power-nap" vid behov. Som nu till exempel. GÄSP....