onsdag, oktober 03, 2007

En MÖDOSAM dag

Egentligen är jag för trött för att skriva. Det har varit en mödosam dag full av....SHOPPING! Eftersom jag var så duktig och avslutade alla mina uppgifter igår så tog jag mig samvetet att strunta i studierna en hel dag. Dagen spenderades istället med min kompis Kristina och hennes 8-månaders bebis Moa. Kristina hämtade upp mig här hemma efter att jag lämnat FRank på dagis. Vi kom fram till Barbarby handelsplats en halvtimma innan ens affärerna hade öppnat. Det är inte varje dag som mamma man har känslan av att faktiskt vara ute i god tid! Jag bjöd Kristina på kaffe och bagel på McDonalds i väntan på att Toys 'r'us skulle slå upp sina dörrar. Väl inne i leksaksparadiset så blev vi kvar där väldigt länge. Jag hade sett ut några, tro det eller ej, julklappar som jag bestämt mig för att köpa. Varför inte börja i god tid för en gångs skull när man ändå fått syn på saker man tror skulle passa? Vi skulle dessutom köpa lite saker till våra barns gemensamma kalas på lördag samt lite födesledagspresenter till andra barn. Jag har aldrig haft en sån full vagn i kassan på en leksaksaffär någon gång. Jag handlade för 1000 kronor (men då skulle jag ha tillbaka lite pengar från Kristina också) men ändå, det har aldrig hänt förut. Jag är ingen leksaksgalen person utan köper hellre små musikinstrument och böcker. De leksaker som Frank har är i största delen presenter från mormor- som älskar att skämma bort sitt barnbarn.


Efter alla leksaker tog vi en sväng till IKEA där Kristina ÄNTLIGEN tog sig råd att köpa en sänglampa till sin dotter Wilma för 69 kronor. Well done Kristina som jag tror hade handlat upp alla sina pengar på krukor.... SOm vanligt då man går på IKEA och inte ska ha ngt speciellt så lyckas man ändå plocka på sig en massa mer eller mindra onödiga saker. Denna gång till en summa av 169 kronor för mig och jag minns inte ens vad det var jag köpte...vita servetter minns jag men sen då???

Lunchen intog vi på fashionabla McDonalds och fick bestå av varsitt Happy Meal eftersom vi ville åt böckerna som följer med. Jag blev båda mätt och nöjd över Bagare Bengtsson boken jag fick. Det visade sig dock att Frank inte uppskattade den tidlösa klassikern lika mycket som mamma, men det ska vi nog kunna ändra på....

14.45 var vi tillbaka hemma efter ett sista stopp på Coop för inhandling av diverse kalasatireljer. Bland annat så köpte vi Brämhuls juice till barnen och Nalle Puh fullkornskex (fullproppade med socker förstås...) i portionsförpackningar till Fiskedamspåsarna. Appropå fiskedammspåasrna så är det innehållet till dem som hållit mig sysselsatt denna kväll. Jag har pysslat och grejat för att få till innehållet lite fint och bra. Jag tycker det ska finnas en tanke bakom allt och det tycker jag att innehållet i våra påsar kan sägas göra (mer eller mindre förstås men tanken finns där).

Här sitter jag o grejar medan Magnus sitter och jobbar och Frank han sover sött i sin säng:



En del av innehållet till påsarna:



Barnen ska bland annat få varsin cd-skiva med Frankie Loverboy and Sugerplum Wilmas kalassånger som vi ska dansa och musicera till på kalaset:



Jag hoppas och tror att det kommer att bli ett roligt kalas på lördag. Extra skoj tycker jag det är att brorsan med familj ska komma ner och vara med. Jag blev så göad när de ringde i dag och sa att de bestämt sig för att åka!!

Imorgon ska jag styra upp själva fiskedammen med ett turkost duschdarperi som jag köpt för ynka 9 kronor. Jag hade tänkt rita lite fiksar på det samt hänga det några av Franks badfiskar som dekoration, det kan bli bra det kan också bli riktigt groteskt fult. Oavsett vad det blir så kommer jag använda det ändå *skratt*

Nu ligger resten av familjen i sina sängar och jag ska gå och göra dem sällskap.

Inga kommentarer: