tisdag, november 06, 2007

Tuffe tuffe tåget går

Imorgon anländer Frank och jag 15.49 till Sundsvalls tågstation. Vi ska alltså resa hem. Det är konstigt det där att jag säger "hem" men Stöde kommer alltid att vara hem för mig, när jag åker från Stöde så säger jag också att jag ska åka hem, men då med tillägget "hem till Stockholm", aldrig bara "hem".

Det ska bli väldigt roligt och jag hoppas att jag hinner träffa så många som möjligt utan att behöva stressa runt. På lördag är det inflyttningsfest hos Mia Dooode och det ska bli roligt att gå ut men roligast blir det att träffa alla på festen!

Dagens "efter dagis aktivitet" blev att ta bilen till Hässelby strands bibliotek för att låna en kursbok och därefter så åkte Frank o jag till kompisen Wilma. Där blev vi kvar hela kvällen eftersom jag erbjöd mig att stanna kvar med Wilma medan resten av Wilmas familj for på husvisning. Wilma och Frank lekte och det var en fröjd att se, de leker och busar så bra tillsammans. Frank GILLAR verkligen Wilma. När de kom tillbaka från husvisningen så kom även min Magnus hem till dem också bjöd de oss på middag i deras matsal. Där bjöd det på fisksoppa och nybakat bröd, det smakade bra. Vi kom hem strax innan åtta så det vara bara att läsa en bok och lägga Frank i sängen. Han sover som en stock nu och förhoppningsvis är han pigg och glad då vi ska åka med tuff tuff tåget imorgon till mormor och morfar i Stööööööde.

Nu ska jag packa

Vi ses kanske imorgon?!

1 kommentar:

Tilde sa...

Vad härligt att du kommer hem, vi måste försöka att träffas men jag vet att det alltid brukar vara ett endaste stress när man är hemma. Du kan väl höra av dig imorrnkväll eller något om du vet hur du ska lägga upp helgen, kanske du har lättare att hinna med om jag åker till Stöde nåt?! Kram kram