söndag, november 18, 2007

Söndagsbio ocn en stor muffin till mamma

Magnus och jag har varit på bio ikväll- bäst att passa på medan barnvakt finns på plats. Vi såg filmen Stardust på biografen i Kista, Vi hann med att gå lite i affärer innan filmen. Biografen ligger insprängd i en Stockholms största galleria som har öppet till 21 alla kvällar i veckan. Filmen var i varje fall väldigt bra, en sagoberättelse som innehöll båda häxor, flygande åskviggar, en enhörning och förstås kärlek. Filmen får 4,5 på en femgradig skala av mig, jag gillar sagor med lyckliga slut! Det är alltid mysigt att komma iväg ensam med Magnus, man minns varför man älskar den andre så mycket när man bara har varandra att tänka på, även fast vi hann med lite tjafs i bilen då vi skulle parkera också.....

Annars så har dagen bjudit på pluggning för mig och fika på Söder på Muffin bakery tillsammans med Sara för resten av gänget. Snälla svärmor köpte hem en muffin till mig, den största jag sett med smaken saffran och mandelmassa. Den var god, även fast jag inte är någon muffinsdiggare direkt, men allt med saffran smakar gott i min mun så det var nog räddningen.

Middagen lagade jag, Frank och Magnus tillsammans och det blev gott, Saffransdoftande fiskgryta med aioli och brödkrutonger (receptet hittar du här). Som sagt, allt med saffran smakar gott i min mun.

Lilla Linda ringde nyss på mobilen så det blev ett litet avbrott i bloggandet. Lilla Linda fyller år imorgon, jag önskar at jag kunde komma och gratta henne och se vad det blir hon bjuder på (vi pratade om det via luren..) Jag har köpt en present till henne som ligger här och väntar. Jag hade planer för någon vecka sedan att åka dit idag men dels så fick vi ju besök och dels så jobbade Linda kvällen. Jag får gratta henne en annan gång helt enkelt. Vi pratade om att Anette Larsson hade planer på att komma ner och hälsa på och att vi skulle ha lite julmys tillsammans, det ser jag fram emot.

Sammanlagt en bra söndag med både plugg och nöje och en go och glad liten kille som älskar då vi har besök hemma.

KRAM

Inga kommentarer: