onsdag, november 28, 2007

En fördel med att plugga och vara mamma är att man får baka pepparkakor på en onsdag!


Idag är det råläsning som gäller för min del. En positiv sak med att ha barn samtidigt som man pluggar det är att det inte går att tänka på studierna hela tiden. Förr fanns de alltid i ens bakhuvud oavsett vad man gjorde. Nu vet jag att jag har fram till klockan 15 på mig sedan är det Frank o jag som gäller. Då släpper jag studierna och ägnar mig helt åt Frank. Då kan jag inte läsa utan kan hitta på en massa andra roliga saker utan att ha dåligt samvete. I dag efter dagis så ska Frank och alla hans närmsta kompisar dvs vi som har umgåtts ände sedan de var nyfödda, träffas hemma hos kompis Agnes för att baka pepparkakor. det ska bli mysigt. Agnes pappa Mats lovade mig igår också att de skulle spela julmusik, vi får se om han håller vad han lovat då vi knackar på dörren strax efter tre med kaveln i högst hugg!

Inga kommentarer: