tisdag, november 20, 2007

Längtar efter Ryan

Just nu sitter jag o läser en intressant bok som handlar om hur man använder sig av teori i praktiken då det gäller lärande. Författaren har lyckats att förklara det hela på ett lätt sätt, då blir det genast mkt intressantare än att bara sitta och läsa om en massa konstiga teorier som man ine vet hur man ska överföra till verkligheten.

Jag sitter som sagt och läser men mest väntar jag på att dagen skall gå så att jag får göra mig iordning och ta tunnelbanan in till stan och möta upp Magnus vid 5-snåret. Vi ska på China Teatern och titta på Ryan Adams ikväll. Vi köpte biljetterna för ngn månad sedan men redan då var de vanliga biljetterna slut så vi fick ta de lite dyrare då mat också ingick. Magnus gillar den amerikanske pop/country sångaren mycket och jag har inte lyssnat jättemycket på honom men en del och jag gillar hans sound men kommer inte att kunna sjunga med i några låtar, tyvärr. En av hans låtar brukar Magnus och jag benämna som vår låt och den heter Magnolia mountain, vi får hoppas att han spelar den ikväll. Här kan ni lyssna på en live-version av låten.

Mina förhoppningar på kvällen är att han är riktigt snygg i verkligheten(chansen finns:)


Viktigast är förstås att jag kommer att få en musikalisk upplevelse och att Ryan är på spelhumör. Jag har läst i en del forum att det är humöret som avgör huruvida hans spelningar blir kanon eller kalkon. Jag vill njuta!

Inga kommentarer: