lördag, november 24, 2007

Alltså Frank han är bara så j*kla härlig!

Nu ligger han och sover gott i sin säng men innan dess så har han lekt och hjälpt sin mamma och pappa med diverse grejer. Han har hjälpt sin pappa att mala köttfärs på gammalt älgkött som vi inte kommer att "koka" upp- han älskar att stå på en stol och hjälpa till med köksbestyren. Han har även hjälpt sin mamma att dammsuga och att torka alla skåpluckor i köket, han blir så nöjd och glad bara han får vara med och han tycker att det är såååå himla skoj. Sen så pratar och sjunger han också hela tiden vilket förgyller en så tråkig syssla som att torka skåpluckor.

När det var dags för lunch så hade han dessförinnan lekt med pappa i vardagsrummet, pappan satt och tittade på skidåkning så leken gick mest ut på att lasta så många leksaker på pappa som bara möjligt. Kul tyckte Frank, kul tyckte även pappan till en början. När pappan var fullastad började Frank snurra fåtöljen runt runt som pappan satt i. Festligt tyckte Frank, mindre kul tyckte pappan som var helt inne i skidåkningen. Festligt tyckte dock även mamman, det såg bara för härligt ut!

Det som gör Frank så j*kla härlig nu är hans sätt att uttrycka sig på. Han pratar på som bara den och kan sätta ord på det han känner och tycker på att helt annat sätt än tidiagre. Igår då han grinade och inte fick min uppmärksamhet så drog han mig i benet och sa: Mamma jag ledsen. Han gillar att sunga också. En favoritbok just nu är Skattkammarboken med sånger i. Till nattningen igår så tog jag fram en sånbok med bara julsånger och ag fick aldrig sluta sjunga enligt Kung Frank. Så fort jag slutade så kommenderade Frank: Mamma sjung! Mamma sjung! Jag vet inte hur länge vi låg i sängen hela familjen och lyssnade till mina skrala tolkningar av både O Helga natt och Midnatt råder....

För tillfället (kl 13.09) så sover Frank, Magnus tittar på skidåkning och sorterar sina filmer, jag bloggar men måste sluta precis nu eftersom jag håller på at frosta av frysen för att göra fräscht och plats till julbaket.

Inga kommentarer: