torsdag, november 08, 2007

Stöde- är öde men ack så ljuvligt ändå

Nu är Frank o jag i Stöde. Tågresan hit gick väldigt smidigt. Frank tyckte att det var jätteroligt att åka tåg. Han börjatr bli en riktigt van tågresenär trots sin ringa ålder. Första gången Frank o jag åkte tåg tillsammans var han bara 5 veckor gammal. Den resan minns jag så väl, även den flöt hela resan på smärtfritt. Han ammade och sov lugnt till tågets rytmiska dunk.

Det var kallt i Stöde jämfört med Stockholm, - 6 grader men åh så skönt det var med den friska kalla luften . I natt har det snöat lite så just nu ligger det ett tunt vitt täcke av snö utanför fönstret, det skulle snöa imorgon också så det på radion. Jag hoppas att det kommer mera då så att Frank o jag kan rulla den allra första snögubben!

Nu ligger Frank o sover och mormor Gunilla och jag vntar på att han ska vakna. Då ska vi åka till Birsta City, jag vill se hur det blev där efter ombygganden. Mormor Gunilla lär väl som vanligt inte kunna hålla fingrarna i styr utan kommer att skämma bort lille Frankie med lite leksaker och kläder som hon alltid brukar göra då vi är i farten!

Det är mysigt att vara hemma även fast vi inte gör något speciellt. Imorgon har vi planerat in att baka biskvier, jag vill att mamma lär mig eftersom jag misslyckades den enda gången jag försökt. Vi får se hur det går. På kvällen så ska Frank och jag till kusin Jens och laga middag. Han har en egen lägenhet och älskar då vi kommer dit och grejar, det var länge sedan sist nu. Det blir roligt!

Kram till alla i Stockholm och till er i Stöde, kom förbi och hälsa på!

2 kommentarer:

Tilde sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tilde sa...

Jo, det är härligt i Stöde! Tänkte att det kanske är lite stressigt att hinna träffas, vet inte hur länge ni är kvar men jag funderade på om inte du och Linda kunde komma förbi en snabbis före Godes fest så jag kunde bjuda er på en fördrink och sedan skjutsa bort er?! Fundera på saken om det inte blir för stressigt!