torsdag, november 22, 2007

Inkas svans är borta

21.49
Inka ligger helt stilla under en filt på vår säng. Operationen hade gått bra och förutom att svansen amputerats så har de även tagit bort två stycken juvertumörer. Det märks att hon är tagen och har ont. Hon har fått smärtstillande men ligger ändå och smågnäller. Nu är det tratt och korta promenader i två veckor som gäller för att såren ska läka bra. Svansen ser helt ok ut och jag önskar att det hade räckt där och att hon sluppit stygen i magen. Jag tror att hon kommer att repa sig fint inom några dagar men så här stilla under en filt har hon aldrig legat förut.

Frank var med då jag hämtade Inka vid 17.30 och jag hade noga förklarat för honom vad som hänt med Inka och att vi nu var tvugen att vara extra snäll mot henne eftersom hon var ledsen och hade ont. Jag tror att Frank förstod precis för han har varit så snäll och lugn mot henne ikväll,han upprepade för oss flera gånger "Inkas sans borta, Inka lessen, Inka oooont"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att Inka repar sig bra!

Roligt att hitta en till blogg att läsa... snart kommer jag inte ha tid att jobba för alla bloggar som jag måste läsa. Det är så roligt att läsa vad alla har för sig!

Jackson sa...

Sorry to barge in on you. I thought you might find the information in my blog helpful. Ask The Car Dr. is an interactive blog designed for those of us who are driving and maintaining older vehicles as well as those with an interest in Hybrids and newer fuel cell technology. My last Volvo 740GL had over 360,000 mile on it before the time came to replace it. Quite honestly the car still was reliable enough to keep driving but my 140lb dog had his way with tan the interior and we were ready for a change. Knowledge is power and the tips in my blog could save you money if paid attention to. This is a new blog moderated by a former professional mechanic who is now a musician. Thanks for reading.