torsdag, november 22, 2007

Julstöksfunderingar i det hundrade inlägget!

Sitter och äter lunch och mina tankar svävade iväg mot vad jag vill göra nu när julen närmar sig. Först och främst vill jag göra tentan så att den är avklarad och därefter kan jag ägna mig åt julstöket på ett annat level. Vad jag tänker att jag ska göra då och kanske tjuvstarta med lite till helgen, eftersom det är så kul är:

-Baka saffransbiscotti. Leila gjorde det igår på hennes julprogram så jag tänkte pröva hennes recept denna gång. Här finns receptet om ni också vil pröva!

-Baka pepperkakor (ska bli av första advent då mamma kommer, liten kavel och små pepperkaksmått är redan fixade till Frank som han ska få i första paketet på adventskalendern)

- Fixa med julklapparna, tända ljus lyssna på julmusik, dricka glögg och vara vaken till sent in på natten för att bara pyssla med paketen, skriva rim och slå in dem vackert.

- Baka biskvier och lite annat gott att fylla frysen med

- Styra upp Franks paketkalender, jag såg så himla fin set med julpapper med prickar och ränder och matchande snöre på IKEA som jag skulle vilja köpa och slå in Franks paket med

- Jag o Frank ska ställa iordning balkongen och göra julfint där med belysning, grankvistar och en röd lykta.

- Först och främst göra advent hemma och sedan jul.

- Jag skulle vilja köpa en söt Sockertoppsgran från Bauhaus som stod i kruka som vi kan pynta til jul eller så blir det en större minien som vi hade förra året. Tänkte ha den ståendes på vår sideboard så Frank får en "typ" julgran här hemma, vi får inte plats med en riktigt stor gran.

Detta var vad jag hade på hjärnan under denna lunchrast, nu är maten kall....., jag måste äta upp den och sedan återgå till min läsning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad pysslig du är =) Önskar att jag vore mer pysslig, speciellt för Tuvas skull.....fast lite julstök blir det här hemma oxå, och vi har faktiskt, sen Tuva föddes, tom. julgran till julen!
Ha det gott // H
(Hoppas allt gått bra m Inka)