tisdag, november 06, 2007

Första träninggpasset

Åh, vad skönt det var att träna, och roligt också! Jag fick fört en introduktion till gymmet av en tjej som hette Tessan. Hon var blond, halvdryg och pratade som Hey Baberiba tolkningen av prinsessan Viktoria. Efter introduktionen så sprang jag på löpbandet till svetten rann (det var så skönt!) och sedan tog jag den vända på maskinerna som Tessan kallade för basprogrammet, vilket innebar ben, rygg, bröst, axlar, mage. Avslutningsvis körde jag lite armar med 5 kg hantlar, som var alldeles för tunga. Jag gillar inte att vara där hantlarna är för det innebär att man får stå med alla bodybuilders-wannabees. Jag tog istället med mig hantlarna en trappa ner till stretchlokalen och därför så fick jag köra med de tyngder jag tagit med mig, och därför har jag grym träningsvärk i armarna i dag.

Det känns väldigt skönt att ha kommit igång med träningen igen må jag säga!

Inga kommentarer: