torsdag, november 29, 2007

Mysigt, stojigt pepparkaksbak

Igår efter dagis var Frank o jag inbjudna till Franks kompis Agnes på pepparkaksbak. Det blev en mysig tillställning med julmusik, massor med pepparkaksformar, deg och mjölätande, stoj och prat. Mats (Agnes pappa) hade gjort den godaste pepparkaksdeg jag smakat, annars brukar jag inte gilla degen (den innehöll färsk, riden ingefära som jag tror bidrog till den gosa smaken). Pepparkakorna blev förstås också goda så jag skrev av receptet och planerar att baka pepparkakor nu när min kära mamma kommer till Stockholm. Vi brukar alltid ha som tradition att jag kommer hem till Stöde för att baka pepparkakor och lussebullar men i och med att jag har tenta på lördag så passade det bättre att hon kom ner hit.




Efter allt bak blev det förstås bad då han kom hem, så här söt var han i badet. Just nu är det inga leksaker som gäller i badet utan det skall vara MYCKET skum. "Mers skum mamma" upprepades av Frank under hela badstunden!



I dag, torsdagmorgon så åt Frank o jag först gröt därefter plockade jag fram delarna till adventskalendern som behövde målas. Jag måste passa på att greja med den medan Frank är hemma eftersom jag annars måste plugga. Frank ville förstås också måla så jag fick "slösa" med ännu ett paket till kalender och ge honom pensel och färg som jag annars hade tänkt skulle vara i ett av paketen.



<

Inga kommentarer: