måndag, november 12, 2007

Fest, farsdag och Frankie boy

Vilken trelig fest det blev i lördags hemma hos Gohde. Lite väl mycket folk bara, men annars bra. Jag kom tidigare hem till Maria efter en liten lunchdate med Anders och Martin. Hennes nya lägenhet var jättemysig och hon hade fått iordning det väldigt bra på så kort tid, jag tror hon bara bott där i en dryg vecka, men allt var ändå på plats. Vi gjorde oss iordning och sedan så hjälpte jag henne med plockmatsförberedelserna bestående bl.a. av crostinis med mosarellaost och soltorkade tomater, snittar med ost och salami, grönsaker med dipp m.m. Kvällen avslutades på Oscar. Jag gick hem innan de stängde because I had very slippery shoes?! Det var en lång väg att vandra hem, som tur var träffade jag på två skojiga norrlänningar som gjorde vägen lite kortare men mycket roligare. Vad härligt det är med riktig norrländska, det blir man glad av tillskillnad motför Stockholmska...!

Söndagen tillbringades i Marias lägenhet, Linda Hultin sov också över. Det är skönt att bara slappa så med två kompisar. Vi beställde pizza från BiteLine, gissa om det smakade bra?

I dag är min kära mamma hemma och är sjuk så Frank och jag har fått roa oss på egen hand. Jag har också känt mig hängig så det har inte varit så många knop men jag var ändå tvungen att hitta på något för att inte klättra på väggarna här hemma. Det resulterade i att Frank och jag bänkade oss i köket för att baka lite fikabröd till min mormor. Vi gjorde en mjuk kanelkaka med mandel, Märtas skurna chokladsnitt och vanliga hederliga bullar. Detta ska jag leverera till min mormor imorgon, hon kommer att bli så glad. Hon har opererats för cancer och har ingen ork att baka själv samtidigtsom hon gillar att doppa.

Ja just det, det var ju farsdag i söndags också. Världens bästa flickvän/och son hade förstås inte glömt bort det. Vi förberedde farsdagen innan vi for till Stöde i onsdags. Vi skrev ett brev, gömde ett paket, och köpte en hallonbakelse och frös in den. När så farsdagen var kommen ringde vi till pappan och avslöjade var brevet var som skullle leda honom till paketet som i sin tur skulle leda honom även till frysen och det obligatoriska farsdagsfikat.Min egen pappa firade vi med min goda hembakta prinsesstårta och oxfilémiddag som mamma gjort. Min bror med familj kunde tyvärr inte komma eftersom de låg deckade i magsjuka. Hoppas inte att Frank o jag får det, men än så länge verkar det inte så. Vi får hålla tummarna. KRAM KRAM

Inga kommentarer: