torsdag, november 15, 2007

Hemma efter en vecka i Stöde

Igår kväll 21.30 kom Frank o jag tillbaka till Stockholm. Tågresan gick väldigt bra, Frank lekte med hundarna i tågvagnen och tyckte att allt var roligt. Vi delade på en portion plättar med sylt, tittade på Djungelboken på min dator, smaskade majskrokar och pratade om allt som svischade förbi utanför. Magnus mötte upp oss på stationen, då sov Frank men Inla blev som tokig över att få träffa husse igen. Vi behövde bara vänta 4 minuter på t-banan till Hässelby vilket var skönt eftersom vi hade så mkt packning. Magnus hade ju beställt hem x-antal skidor och stavar eftersom han ska iväg på träningsläger inför vasaloppet med sina arbetskamrater om ngn vecka. Dessa fick jag alltså släpa med från Sundsvall, plus stor väska, Franks nya resväska, vagn, hund, handväska och barn...Allt går med lite vilja och mkt muskler.

Det var skönt att komma hem igen, en vecka i Stöde räcker även fast jag inte hann med riktigt allt vad jag hade velat på grund av en förkylning som gjorde att jag tappade lusten att ränna omkring. Jag hade gärna velat träffa Alva och Vilgor lite mera men de åkte på magsjukan så det var bäst att hålla sig därifrån. Nu är det snart dags för jul och då får vi ju ses igen allihopa *längtar*

Imorse så sprang Frank omkring hela morgonen, full av energi och lekte med alla sina bilar-bilar. Jag tror att han har saknat dem även fast det förstås fanns ett par hos mormor också. Nu står alla bilar-bilar uppradade på ett fint led i vardagsrummet och väntar på att han skall komma hem från dagis och leka. Mamma längtar också efter sin lilla pojke, men snart är klockan tre och då hämtar mamma sin lille prins!

Inga kommentarer: