onsdag, mars 26, 2008

Tårta eller morotskaka

Sitter och dricker lite kaffe och tar en paus från pluggandet. Jag funderar som bäst på vad Frank och jag ska bjuda på för fika på dagis på fredag (Franks sista dag). Endera blir det morotskaka som är en Frankfavorit eller så gör jag en tårta, det är också en Frank favorit, eller så gör jag en fruktsallad så slipper barnen få en sockerchock precis innan helgen. Det är dock inte så roligt att bjuda på fruktsallad så jag tror att det får bli tårta.....Frank gillar tårta! Frank gillar också hallon, så det kanske helt enkelt får bli en hallontårta. Jag har fortfarande en burk med egenhändigt plockade hallon kvar i frysen. Den kan jag offra eftersom mamma förhoppningsvis tar med sig lite mera bär till min STORA nya rostfria frys nästa helg.

Om Frank varit en liten prinsessa hade jag gjort den här tårtan och tagit med. Jag tyckte det var supergulligt att garnera med grodor runt omkring:


(Källa: Dansukker)

Inga kommentarer: