tisdag, mars 04, 2008

Många ljus i mörkret....

I dag känns det bättre. Det ljusnar! Viljan har återvänt och det känns så skönt! Det var nog bara det att jag var trött och slut efter helgen eftersom jag dessutom varit hemma veckan innan med Frank och varit sjuk själv då också.

Igår ringde de ju dessutom klockan 11 från dagis. Då hade Frank ramlat in i ett bord och slagit upp ett sår precis under läppen som de tyckte att jag skulle gå till vårdcentralen med. Den trötta, tomma jag fick bara bita ihop, hämta pojken och gå till närmsta sjuksyster, som lugnt konstaterade att det inte var ngn fara och satte på ett litet plåster.

Det blev så bara till att underhålla lille Frank i en dag till hemma fast jag egentligen bara velat ligga i sängen och göra ingenting.

I morse kändes det dock mkt bättre och det är sååå skönt!Nu är det bara att ta tag i livet igen. Det gör jag genom att först städa lite här hemma, åka och handla lite och sedan full rulle med studierna.

Ett ljus i gårdagens mörker var att att jag träffade mammakompisen Madelene på Ica, efter att vi varit på vårdcentralen. Hennes mage hade blivit bra stor, bebisen kommer i maj så det är ju ganska så nära nu! I vilket fall som helst så hade Madelene med familj varit till Rosendalsträdgård i söndags och varit så snälla och köpt ett ex av boken Bröd och marmelad från Rosendals trädgård som jag velat ha men som är slutsåld överallt. Det blev jag väldig glad över, himla snällt alltså. Det var roligt att träffa Madelene, det var så länge sedan, även fast jag som sagt inte var så rolig i mig själv under gårdagen.... Nu ser jag fram emot att hälsa på dem och kvittera ut min nya bok!



Ett annat ljus är min kära mamma. Hon kommer till oss i morgon, jag längtar så. Hon har också med sig böcker till mig faktiskt. På bokrean har hon köpt några böcker som handlar om kungar och Gustav III hovliv som jag längtar efter att få börja läsa. Hon har dessutom med sig Jan Heds Brödbok och Klaras goda Gi- dagar, dessa hade mamma stående hemma som hon inte använde och jag ville köpa dem på rean men då tyckte hon att det var bättre att jag fick ta hennes exemplar. Jag tackar och tar emot! Vi ses snart mamma!

Inga kommentarer: