onsdag, mars 26, 2008

I paketet låg....

När jag hämtat Frank från dagis for vi först och hämtade ut postförsändelsen från mamma. I det gröna vadderade kuvertet låg en Nalle Puh tidning till Frank, en slant till Frank och mig och anledningen till kuvertet: Ett par hemsydda byxor som jag beställt från mamma. Jag har sett på en massa bloggar ngt de kallar för muddbyxor som många syr själva. Jag skulle vilja sy ett par till Frank och berättade idén för mamma. Hon köpte ett mönster och provsydde ett par. Byxorna såg fina ut men jag vill att de ska vara i velour och att de det ska vara en mudd upptill också.

Mamma är himla duktig på många olika saker. När hon kommer ner nästa helg ska hon få visa mig hur man gör så att jag kan sy själv- då blir det ännu lite roligare.

I det gröna kuvertet låg även en bok av Kay Pollack som jag velat ha. Jag var på en föreläsning med honom för flera år sedan och han hade så väldigt mycket kloka tankar. När jag läst boken ska jag redovisa några tankar här och förhoppningsvs blir jag en bättre människa på köpet :)

När vi hämtat ut paketet åkte vi och träffade mammakompisen Malin och Franks kompis Alexander vid lekparken hemma hos dem. Killarna lekte och vi pratade.

I kväll har Frank annars varit på väldigt bra humör- precis som i morse. HÄRLIGT!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej alla glada!
Fin morron väst på stan,-5 grader några villsekommna snöflingor flyger i luften,men det luktar VÅR ute.Lysnar just nu på radio viking som spelar en halvtimme med dragspelsmusik inte fel.Hoppas tårtkalaset på Franks sista dag på dagis i Hässelby blir till en fest.
Stolsökare Binge....

Frank och jag sa...

Hej på dig själv du glade pappa!

Även här är det vårkänslor i luften. Solen skiner från en klarblå himmel- härligt!

En halvtimme med dragspelsmusik låter som 29 minuter för mycket..!

Kram